Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

Ένας σύντομος απολογισμός για τις δραστηριότητες της λέσχης ανάγνωσης τη σχολική χρονιά 2021-2022

 

Ένας σύντομος απολογισμός 

για τις δραστηριότητες της λέσχης ανάγνωσης 

τη σχολική χρονιά 2021-2022



Φέτος, 8η χρονιά λειτουργίας της λέσχης μας, επιλέξαμε το θέμα: «Με τα βιβλία ταξιδεύουμε…»

Επιχειρήσαμε να δώσουμε έναν ορισμό της λέξης ταξίδι με την κυριολεκτική και μεταφορική σημασία της. Εξηγήσαμε γιατί μας αρέσουν τα ταξίδια. Μιλήσαμε για προορισμούς, μέσα μεταφοράς, για τη διάρκεια και το σκοπό ενός ταξιδιού. Μπήκαμε στο δίλημμα ταξιδευτής ή τουρίστας;

Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας για την ταξιδιωτική λογοτεχνία.

Διαβάσαμε βιβλία και γνωρίσαμε συγγραφείς

Μέσα από τα βιβλία κάναμε νοερά ταξίδια στον τόπο, στο χρόνο, μέσα μας. Ταξιδέψαμε στο παρελθόν αλλά και στο μέλλον. Σε πραγματικούς ή φανταστικούς προορισμούς. Στα αλήθεια και στα ψέματα. Γνωρίσαμε ανθρώπους και πολιτισμούς. Ωριμάσαμε μέσα από ταξίδια μύησης και ενηλικίωσης.


Οι στόχοι μας ήταν:

Προώθηση της φιλαναγνωσίας

Δημιουργία επαρκών αναγνωστών

Κριτική σκέψη

Καλλιέργεια φαντασίας

Ανάδειξη πρακτικών και καλλιτεχνικών δεξιοτήτων

Γνωριμία με τον εαυτό μας και τους άλλους

Συνεργασία και ομαδικό πνεύμα

 


Μέθοδοι που στοχεύαμε να χρησιμοποιήσουμε για την υλοποίηση του προγράμματος:

 

Βιωματική προσέγγιση, μέθοδος project, εργασία σε ομάδες- ζευγάρια, δραματοποιήσεις, καλλιτεχνικό εργαστήρι, δημιουργική γραφή

συναντήσεις με συγγραφείς, με επαγγελματίες του «χώρου» του ταξιδιού, με λάτρεις των ταξιδιών

επίσκεψη στη δημοτική βιβλιοθήκη και άλλες τοπικές βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία, σε ταξιδιωτικά γραφεία 

Παρακολούθηση κινηματογραφικών ταινιών και θεατρικών παραστάσεων

Συνεργασία με τον τοπικό σύνδεσμο φιλολόγων, άλλες μαθητικές λέσχες ανάγνωσης, ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες, κινηματογραφική λέσχη Αιγίου και τον υπεύθυνο Πολιτιστικών θεμάτων

 

Μέθοδοι που τελικά χρησιμοποιήσαμε εξαιτίας του covid19

Δεν μπορέσαμε να κάνουμε όλες τις συναντήσεις που είχαμε σχεδιάσει ή να έρθουμε σε επαφή με διάφορους φορείς και ομάδες. Δεν πήγαμε σινεμά αλλά είδαμε ταινίες στο σπίτι. Η έρευνά μας περιορίστηκε στο διαδίκτυο, η επιμόρφωσή μας έγινε διαδικτυακά. Αποδεκατισμένοι από τον covid επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη και βιβλιοπωλεία της πόλης μας.

Από την άλλη μεριά, μέσω της συμμετοχής μας στο τοπικό θεματικό δίκτυο «Ονειρεύομαι το μέλλον: Μεταμορφώνοντας τη Δημιουργική γραφή σε Ψηφιακή Δημιουργία!» μας ανοίχτηκαν νέοι ορίζοντες να ταξιδέψουμε: όχι μόνο με την ανάγνωση βιβλίων αλλά και με τη δημιουργική γραφή. 

 

Οι ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώθηκαν φέτος στο σχολείο λόγω του covid, δεν επέτρεψαν στα παλιά μέλη της λέσχης να συμμετάσχουν επίσημα στο πρόγραμμα. Θα τους αφήναμε απέξω; Όχι βέβαια. Δημιουργήθηκε ένας παράλληλος κύκλος ανάγνωσης: αυτοί οι μεγαλύτεροι μαθητές διάβαζαν πιο απαιτητικά βιβλία με το ίδιο θέμα και έπαιρναν ανατροφοδότηση, όταν τη ζητούσαν. Κάπου-κάπου μας επισκέπτονταν στην e-class, όπου και μας έστελναν τις εργασίες τους. Δεν έχασαν την επαφή τους με το βιβλίο και του χρόνου τους περιμένουμε...

 

Ποιοι είμαστε




Και τι κάναμε

 

Δραστηριότητες

 

Πώς να χωρέσεις σε λίγες σελίδες τις δραστηριότητες μιας ολόκληρης χρονιάς;

Τις συναντήσεις, τις αναγνώσεις, τις κουβέντες, τις ιδέες, τα γέλια, τις γκρίνιες, τις παρουσίες, τις απουσίες;

 

Παρόλα αυτά θα προσπαθήσουμε...

 

Προκαλέσαμε το ενδιαφέρον των μαθητών με διαφημιστική αφίσα

Παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας και δημιουργήσαμε την ομάδα μας



Διερευνήσαμε τη σχέση μας με τη λογοτεχνία και συμφωνήσαμε για το θέμα της λέσχης

 

Εξηγήσαμε τι είναι και πώς λειτουργεί μια λέσχη ανάγνωσης

Συζητήσαμε για το αν ένα βιβλίο μπορεί να αλλάξει τη ζωή μας

Είδαμε και δανειστήκαμε τα βιβλία που θα διαβάζαμε




 Συμφωνήσαμε ότι στις μέρες μας έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ, αλλά και φόβο να ταξιδεύουμε

Με καταιγισμό ιδεών, εννοιολογικό χάρτη και συζήτηση προσπαθήσαμε να χωρέσουμε σε έναν ορισμό την έννοια ταξίδι

 

Κάναμε βιβλιογραφική έρευνα του θέματος παράλληλα με την ανάγνωση και την παρουσίαση των βιβλίων

 

Διερευνήσαμε το λογοτεχνικό είδος «ταξιδιωτική Λογοτεχνία», διαπιστώσαμε ότι σήμερα το είδος εκλείπει και αναζητήσαμε τους λόγους

 

Θέσαμε διλήμματα: «Ταξιδιωτική Λογοτεχνία ή Τουριστικός οδηγός;» και μέσα από παιχνίδι ρόλων «Ταξιδευτής ή τουρίστας;»

Διαβάσαμε και ταξιδέψαμε με τον νου και την ψυχή μας, στα αλήθεια και στα ψέματα. 

Ταξιδέψαμε στα τυφλά στην υδρόγειο σφαίρα και φτιάξαμε διαφημιστικό φυλλάδιο για τη χώρα που επιλέξαμε




Φτιάξαμε καλλιγράμματα

Κόψαμε την πίτα μας


Φιλοσοφήσαμε...

Ταξιδέψαμε με τον Μάρκο Πόλο στις "Αόρατες πόλεις" του Ίταλο Καλβίνο και τις ζωγραφίσαμε


Γνωρίσαμε μεγάλους εξερευνητές και θαλασσοπόρους και μέσα σε ακροστιχίδες βάλαμε τη ζωή και τα ταξίδια τους

Μάθαμε για όργανα ναυσιπλοίας και τα ξετρυπώσαμε μέσα από κρυπτόλεξα.


Μελετήσαμε χάρτες και χαράξαμε πάνω τους το ταξίδι του βιβλίου μας

Ταξιδέψαμε με το Λαγωνικό (Beagle) και συναντήσαμε τον Δαρβίνο στο ταξίδι που του έδωσε υλικό και έμπνευση για την Καταγωγή των Ειδών

Θαυμάσαμε τις βαλίτσες του Ακριθάκη και φτιάξαμε τις δικές μας



Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, ξεναγηθήκαμε στα βιβλία της και γίναμε μέλη της

Προκηρύξαμε ενδοσχολικό διαγωνισμό ζωγραφικής για το λογότυπο της λέσχης μας


Βάλαμε έναν αθεράπευτο ταξιδευτή στην ανακριτική καρέκλα.


Αναζητήσαμε ταξιδιωτικά κείμενα και αναφορές στα σχολικά βιβλία της Λογοτεχνίας


Με αφορμή καρτ-ποστάλ και παλιές φωτογραφίες ασκηθήκαμε στη διαδοχική αφήγηση

 

Συζητήσαμε για τη μεγάλη περιπέτεια της Ομηρικής Οδύσσειας

 

Παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση με θέμα την Οδύσσεια



Από την Ομηρική Ιθάκη πήγαμε στην Καβαφική και μελετήσαμε την παρωδία ως λογοτεχνικό είδος

Διαβάσαμε κόμικς και διασκεδάσαμε με κινούμενα σχέδια


Είδαμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές


Κάναμε γευστικά ταξίδια


Παίξαμε δημιουργώντας παζλ και συννεφόλεξα

Ακούσαμε τραγούδια

Φτιάξαμε το blog της λέσχης μας όπου προτείναμε βιβλία, αναρτήσαμε τις εργασίες μας και τις αφίσες των συναντήσεών μας, ανεβάσαμε άρθρα και εικόνες σχετικές με το θέμα μας

 

Χρησιμοποιήσαμε την e-class για επικοινωνία αλλά και για τις εργασίες μας

Συμμετείχαμε στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο σχολείων με θέμα:

«Ονειρεύομαι το μέλλον: Μεταμορφώνοντας τη δημιουργική γραφή σε ψηφιακή δημιουργία»



Αποφασίσαμε για τη μορφή που θα έπαιρνε το τελικό προϊόν

Προετοιμάσαμε την παρουσίαση που έχουμε σκοπό να την δείξουμε και στο υπόλοιπο σχολείο και την τοπική κοινωνία



 

Το τελικό προϊόν του προγράμματός μας είναι ένα ψηφιακό περιοδικό, που μπορείτε να ξεφυλλίστε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο: 

https://read.bookcreator.com/H9GnqraIGeOKnq4aHZItn4hcUkt1/MGjZS6U0T1W5KEvW7XJy1A

 

Στη λέσχη ανάγνωση συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες

1.       Αντωνόπουλος Δημήτριος

2.       Βασιλάγκου Αικατερίνη

3.       Βεργόπουλος Αλέξανδρος

4.       Βεργόπουλος Ιωάννης

5.       Βεργόπουλος Νικόλαος

6.       Γεωργοπούλου Ζωή

7.       Ζούμπος Γεώργιος

8.       Ηλιοπούλου Χριστίνα

9.       Μπαζοτοπούλου Αλεξάνδρα

10.   Μπόγδου Ελένη

11.   Σινανάι Λέντι

12.   Μουντζούρης Λάμπρος

13.   Ράμφου Αλίκη

14.   Ρούσσου Ζωή

15.   Τσάκωνα Κωνσταντίνα

16.   Χριστόπουλος Μάριος

17. Μαρκορά Ειρήνη 


Υπεύθυνες καθηγήτριες: Παναγιωτοπούλου Ελένη, Μπάμπαλη Αγγελική                        


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

  Σαμαρκάνδη Αμίν Μααλούφ Μυθιστόρημα με ιστορικό υπόβαθρο και με γνήσιο άρωμα της Ανατολής, το βιβλίο αυτό είναι γεμάτο ποίηση, αίσθημα...