Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

9η συνάντηση

 


2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ «ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ»

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

1. Μαθαίνοντας ότι θα παρακολουθήσεις με τους συμμαθητές σου μια θεατρική παράσταση με τίτλο: «ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ»

Ποιες ήταν οι πρώτες σου σκέψεις;

Είχαν να κάνουν μόνο με τη χαρά της παράστασης ή σκέφτηκες ότι θα μάθαινες και κάτι που πιθανόν θα σου φαινόταν χρήσιμο;

2. Ανταποκρίθηκε η παράσταση στις αρχικές προσδοκίες σου; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.

3. Τι διαφορετικό από τις συνηθισμένες παραστάσεις είχε αυτή που παρακολούθησες;

4. Ποιο κατά τη γνώμη σου ήταν το πιο δυνατό στοιχείο της παράστασης; 

5. Τι είδες που το έχεις ήδη διδαχθεί φέτος και τι έμαθες για αυτά που θα ακολουθήσουν στην Οδύσσεια;




ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΡΙΚΥΜΙΑ

Δεν είχε καν το λόγο του τελειώσει κι έπεσε μέγα κύμα πάνω του σαρωτικό που 
ταρακούνησε και τη σχεδία.
Βρέθηκε ξαφνικά μακριά της, του ξέφυγε απ' το χέρι το  τιμόνι.
Η θυμωμένη θύελλα με τους μεικτούς ανέμους σύντριψε το  κατάρτι,
πανί κι αντένα σφενδονίστηκαν πέρα στο πέλαγο.
Κι έμεινε αυτός ώρα πολλή μέσα στη δίνη,
κεφάλι δεν μπορούσε να σηκώσει
μπρος στην ορμή των φοβερών κυμάτων. Τον βάρυναν  ακόμα
και τα ρούχα, αυτά που η θεία Καλυψώ τού είχε φορέσει.

Κάποια στιγμή ωστόσο ανάβλεψε, φτύνει από το στόμα του  πικρή την άρμη
– σαν χείμαρρος κελάρυσε καθώς του βγαίνει απ' το κεφάλι.

Όμως και τη σχεδία του θυμάται κι ας είχε πια αποκάμει.

Βρήκε ξανά τη δύναμη κι αρπάζεται
μέσα απ' τα κύματα επάνω της και, καθισμένος τώρα
εκεί στη μέση, δοκίμαζε πώς να ξεφύγει το τέλος του  θανάτου.

Oμήρου Οδύσσεια, ραψωδία ε, στ. 313-326, μτφρ. Δ. N. Mαρωνίτης, OEΔB, 2001


χαϊκού

Σαν Οδυσσέας

στην τρικυμία μέσα

ποθώ τον νόστο

Άσκηση: Φτιάξτε  το δικό σας χαϊκού εμπνευσμένο από την Οδύσσεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

  Σαμαρκάνδη Αμίν Μααλούφ Μυθιστόρημα με ιστορικό υπόβαθρο και με γνήσιο άρωμα της Ανατολής, το βιβλίο αυτό είναι γεμάτο ποίηση, αίσθημα...